Bio

  Ewelina Grygier  fot. Sebastian Stasiuk

 

EWELINA GRYGIER  – flecistka folkowa, ethno, world music. Improwizacja to jej drugie imię. Doskonale odnajduje się w muzyce popularnej  –  współpraca z Haliną Mlynkovą, oprawa muzyczna do programu „Super Starcie” w TVP 2.

 

Współtworzy zróżnicowane stylistycznie projekty: muzyczno-taneczną fuzję USŁYSZEĆ TANIEC, polsko-austriacki ethnojazzowy sekstet DANAR oraz kameralny zespół muzyki irlandzkiej MACALLA TRIO. W duecie z gitarzystą Tomaszem Bielą wykonuje muzykę bretońską (DUO GRYGIER/BIELA).

Współpracowała m.in. z  WARSAW GAMELAN GROUP – zespołem wykonującym muzykę Jawy Środkowej, a także The Tone Nation Band (tradycyjna muzyka irlandzka) W sezonie artystycznym 2014/2015 z powodzeniem współtworzyła pop-folkowy zespół HALINY MLYNKOVEJ.

Wykonuje także muzykę współczesnych kompozytorów, m.in. pierwsze polskie prawykonanie „Gending Bonang” Michaela Asmary (podczas 57. Festiwalu „Warszawska Jesień”), współpraca z Jerzym Fryderykiem Wojciechowskim, Marcinem Zielińskim.

 

 

halina  Duo Grygier/Biela  Warsaw Gamelan Group

 

Koncertuje w Polsce i za granicą (Austria, Francja, Holandia, Niemcy, Szwecja). Występuje na najważniejszych festiwalach muzyki celtyckiej oraz ważnych wydarzeniach ogólnopolskich: Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, Festiwal Muzyki Folk & Country w Mrągowie, Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” i innych.

Działa aktywnie jako pedagog; przez wiele lat była wykładowcą gry na flecie podczas Trad Music Workshop w austriackim Lockenhaus.

 


Absolwentka Muzykologii oraz Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM, studiowała w Poznaniu (UAM), Warszawie (UW) oraz w Wiedniu (UW). Obecnie w ramach studiów doktoranckich w Instytucie Sztuki PAN prowadzi prace badawcze dotyczące muzyki w przestrzeni publicznej.

Regularnie publikuje na łamach „Ruchu Muzycznego”, w „Piśmie Folkowym” prowadzi autorską rubrykę „Etnolektura”. Dla Instytutu Muzyki i Tańca prowadzi blog „Tradycje Muzyczne”.

Pracuje w Zbiorach Fonograficznych Instytutu Sztuki PAN, w których zajmuje się digitalizacją nagrań polskiej muzyki ludowej.

 

 

 Ewelina-signature

 FOLK – TRADYCJA – IMPROWIZACJA

wróć